Tuesday, November 9, 2010

Peralatan Quilling

Qulling ni guna kertas dan ada peralatan yang tertentu boleh digunakan untuk menggulung kertas tersebut.

Sebelum ni saya ukur dan potong kertas sendiri, tapi setelah dapat info dari blog Miyyah@Kertas tentang shredder yang boleh digunakan untuk potong kertas, jadi saya pun simpan angan-angan nak memilikinya. Bulan 10 lepas kebetulan pergi ke IKEA, jadi saya pun mengambil peluang untuk mencari shredder tersebut. Terima kasih kepada suami yang suka nak melayan karenah saya nak ke sana ke mari walaupun perut dah memboyot :-).

So ni gambar shredder yang saya dah beli dan cuba... gembira tak terkata...


Lepas geram, shred sebanyak mungkin kertas :-)


Untuk peralatan quilling, saya dah banyak survey di internet, so susah nak cari di KL ni, nak order dari luar mahal la pulak... so saya aplikasikan tutorial yang dibuat oleh Cik Lin dari blognya Lin Handmade Greeting Card untuk buat 'Handmade quilling tool'. Batang buluh ni adalah copstik yang saya ambil di Food Court..
Jadi inilah hasilnya...


Ini gulungan kertas pada proses rautan pertama


Sebab lubang tengah tu besar sangat, so saya raut lagi untuk kecilkan hujung batang buluh tu.

3 comments:

  1. wah,,best nyer ade shredder...ikea kat area mana ek ade shredder tuh...nk gaks..kihkihkih

    ReplyDelete
  2. Saya beli kat IT Hyperstore di e@curve, Damansara. Saya cari tempat tu berdasarkan post Miyyah@Kertas. Cik Miyyah pun dah beli lama dah, so saya rasa kedai tu memang simpan stok untuk dijual. So boleh la awak pun dapatkannya :-) Good luck.

    ReplyDelete
  3. rasa2 berapa harga dia yer..heheh..senang nk beli nt..

    ReplyDelete