Sunday, November 7, 2010

Quilling

Saya dah lama minat dengan quilling ni, masa sekolah dulu selalu jumpa kad-kad yang ada qulling motif, selalunya bunga-bunga la. Timbul tanda tanya dalam hati macam mana nak buat, tapi tak tau macam mana nak cari maklumat, yelah dulu internet takde, nak pegang komputer pun tak tau. Nama kraf ni pun tak tau.. :-)

Sekarang bila dah terjebak dengan internet :-) dan blogging ni, jumpa la macam-macam maklumat dan blog-blog yang ada cerita tentang quilling.

Jadi saya pun mula la buat blog hopping...
Antara blog yang saya admire Miyyah @ Kertas, Lin Handmade Greeting Card, Asma' of Simple Rhyme dan lain-lain lagilah.

Saya juga jumpa banyak bentuk-bentuk quilling yang saya nak cuba.
Nak buat simple-simple dulu. (Gambar-gambar kat bawah di dapat masa buat carian di google, semuanya berada di laman web quilling, tapi tak ingat laman web yang mana.)

Pelbagai bunga

Bunga, Pasu dan Kopi

Pelbagai Haiwan

Tapi, kalau nak buat bentuk yang diatas tu, kena mahir jugak buat bentuk-bentuk asas quilling.

2 comments:

  1. hye, u mahir wat quilt ni.klu u buat serius n curahkan idea u n buat frame utk kerja quilt u ni.ala2 lukisan diatas canvas gtu..its nice n boleh dikomersialkan kn?mcm bunge n kopi tu,very nice..u dah boleh jadi pelukis!=)

    ReplyDelete
  2. Hi, actually tak la mahir sangat, tapi betul, kalau buat dan framekan memang boleh jadi hiasan yang cantik. Tiba-tiba jadi macam pelukis pulak.. hihi...

    ReplyDelete